ارتش آماده پذیرایی از زائران راهیان نور است/ تشریح ابعاد حماسه شهدا در مناطق عملیاتی

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش::رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور ارتش گفت: ۴ پادگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان منطقه اسکان آماده پذیرش ۳۰۰ نفر از زائران راهیان نور است.

سرهنگ رحیم رفیعی، رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، در خصوص اداره یادمان‌های دفاع مقدس توسط ارتش گفت: یادمان‌هایی که زیر نظر آجا فعالیت می‌کنند به صورت یگانی اداره می‌شوند و هر کدام از یادمان‌ها به فراخور منطقه به یکی از فرماندهان سپرده می‌شود تا در خدمت زائران باشند.

وی از جمله اهداف تشکیل ستاد مرکزی راهیان نور را گسترش فرهنگ معارف دینی و ارزش‌های انقلابی عنوان کرد و افزود: راهیان نور ابعاد حماسه شهدا را در مناطق تشریح می‌کند و نمادی از الگو‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس است. از اهداف دیگر سازمان راهیان نور ارتش می‌توان به برنامه‌ریزی برای جوانان و نسل سوم انقلاب اشاره کرد که با تکریم از شهدا معارف این عزیزان به جوانان منتقل خواهد شد.

سرهنگ رحیم رفیعی اظهار کرد:  قرارگاه راهیان نور ارتش به صورت عملی از ابتدای سال ۹۱ تشکیل شده است، اما فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از قبل سال ۹۱ در قالب معاونت فرهنگی سازمان حفظ آثار ارتش صورت می‌گرفت.

رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور آجا تصریح کرد: در بحث فضاسازی یادمان‌ها، نصب تصاویر شهدا در مسیر کاروان‌ها و مناطق را داشتیم. از جمله فعالیت‌ها در حوزه رسانه‌ای، درج اخبار راهیان نور در رسانه‌های ارتباط جمعی، روزنامه‌ها و سایت‌هاست و با فعال کردن یادمان‌ها در چند مرحله نسبت به استفاده از راویان پیشکسوت دفاع مقدس و بومیان مناطق جنوب و غرب تلاش شد.

* آمادگی پادگان‌ها برای پذیرایی از زائران

سرهنگ رفیعی با اشاره به آمادگی پادگان های ارتش برای اسکان و تغذیه زائران راهیان نور افزود: در حال حاضر ۴ پادگان ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان منطقه اسکان آماده پذیرش ۳۰۰ نفر از زائران است.

وی بیان کرد: دژ خرمشهر، پادگان حمید، اردوگاه تاکتیکی میشداغ که رزم‌های شب در این اردوگاه برگزار می‌شود و گروه پدافند هوایی اهواز به صورت فعال آماده پذیرایی از زائران هستند. پایگاه نیروی دریایی خرمشهر و پایگاه هوایی دزفول در حد ظرفیت‌های خود آماده پذیرایی از گروه‌های خبری صدا و سیما و مسئولین خواهند بود. همچنین مسئولیت یادمان دهلاویه، یادمان چزابه، یادمان پاسگاه زید و عملیات رمضان بر عهده آجا بوده و در این یادمان‌ها ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه برپاست.

رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور آجا گفت: در بحث راویان، در منطقه، همایش آموزشی و بصیرتی راویان را داشتیم که این راویان در طول سال به صورت پراکنده و در اوج سفر کاروان‌های راهیان نور به صورت متمرکز اعزام می‌شوند. همچنین ستاد راهیان نور آجا به صورت دوره‌ای با برادران سپاه و بسیج و جهاد در ارتباط است.

سرهنگ رفیعی بیان داشت: در بحث روایتگری، مکان روایت و نیز متن روایت حائز اهمیت است. اینکه راوی چه متنی را روایت کند، سبقه خدمتی و سطح تحصیلات راوی از ملاک‌های انتخاب راویان خواهد بود. همایش‌های بصیرتی نیز برای توجیه راویان نسبت به شرایط جغرافیایی جنگ و نحوه روایتگری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ارتش در صدد است تا با رویکرد جوانگرایی بحث دفاع مقدس را پویا‌تر ببیند، خاطرنشان کرد: پیشکسوتان و افرادی که در زمان جنگ خدمات شایانی به اسلام و انقلاب کردند به مرور زمان دچار کهولت سن می‌شوند، لذا تلاش می‌شود که با استفاده از تجربیات این عزیزان به منظور همتاسازی راویان جوان آموزش‌هایی صورت گیرد.

رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور آجا در خصوص استفاده از راویان رزمنده بیان کرد: در مناطق عملیاتی معمولاً از راویانی استفاده می‌شود که زمان جنگ در آن منطقه حضور و در عملیات‌ها شرکت فعال داشتند. قطعا رزمنده‌ای که در هر منطقه حضور داشته و عملیات انجام داده است راحت‌تر می‌تواند برای زائران درباره آن منطقه روایت‌گری کند. البته در رویکرد جدید بیشتر از راویان جوان در کنار پیشکسوتان استفاده خواهد شد.

سرهنگ رفیعی در پایان با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی گفت: ستاد مرکزی راهیان نور ارتش از طریق موسسه کوله بار موسسه آمار ایران بحث آمارگیری زائران راهیان نور را پیگیری می‌کند؛ البته سامانه ارتش نیز در بحث آمار‌ها فعال است و به عنوان مثال هر ساله در بحث رزمایش اردوگاه میشداغ حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش زائران فردی و گروهی را شاهد هستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا